Kebab med stekt ris

 
Jag skulle prova göra Zeinas kebab men min färs ville inte alls tina igår så den blev inte så pass formbar så jag kunde inte göra lika snygga långa haha. Så, tina färsen ett par timmar innan eller under natten för bäst resultat. Också skulle jag vilja prova steka dessa för tror de hde blivit lite bättre yta och saftigare inuti. Men de var grymt goda iaf. (Kan fortfarande inte få igång länken så skickar med en kopierad länk bara)
http://zeinaskitchen.se/vegansk-kebab-koobideh/
 
Till det hade jag stekt ris:
3-4 port dagsgammalt ris
1dl sesamfrön
1/2 påse fryst hackad spenat
1tsk gurkmeja
1tsk pepparmix 
1tsk salt
1tsk soya
Rapsolja
 
Tina spenaten
Stek ris med kryddor
Ha i resten och blanda
 
Sallad:
Avokado
Tomat
Soltorkad tomat
Pumpakärnor
Äppelcidervinäger 
Salt
Peppar
 
 
Hade varit gott med hummus och vitlökssås till men hade inget av det hemma så blev en gräddsås vilket också var gott haha
 
Gräddsås:
Havregrädde
Soya
Svartpeppar
Vitpeppar
Salt
(Vill ni ha tjockare blanda lite vatten och majsstärkelse och blanda i, koka upp sänk sen plattan)
Glutenfri/går att göra glutenfri, Mat | |
Upp