Banankakstårta

 
Banankaka till lucas 4års kalas, utan socker (förutom strösslet) för barnens skull och gluten/nötfri för de allergiska gästerna. Han ville ha en grön tårta 💚

(Recept till ett lager, jag gjorde 3)

1dl havremjöl
3 bananer
2msk rapsolja
1tsk bakpulver
1krm vaniljextrakt
1 nypa salt
Kokos
Rapsolja

Sätt ugnen på 175grader
Mixa bananer
Mixa sen ned resten
Olja en springform (mellan storlek)
Häll kokos och skaka runt så allt täcks
In i ugnen i ca 40 min

Lager:
Vispbar havregrädde
Vaniljextrakt
Hallon (om de är lite sura blanda i lite agave)

Garnerad:
Vispbar havregrädde
Grön karamellfärg
Lite citron
Bakning, Glutenfri/går att göra glutenfri | |
#1 - - Linda:

Står och bakar denna tårta just i detta nu, till mina döttrars 1- och 3-årskalas imorgon! :) Undrar vad du har för vispbar havregrädde till tårtan? Jag köpte Alpro sojagrädde men den är det ju tyvärr socker i....... TACK för toppenrecept! <3

Svar: Hej! Hoppas den blev bra! Jag använde kokosgrädde som är utan socker! ❤
Rebecka Törnblom

Upp