Lucas fick nya skor

 
Efter att ha letat hur länge som helst nu efter begagnade skor utan skinn och ull gav jag upp. Det är också extra tricky då vissa begagnade inte vill uppge material på lapparna. Hm använder inte animaliskt lim vad jag har läst ifrån många sidor iaf, men sen är det jätte ovanligt att det ens är animaliskt lim. Jag gillar inte att köpa nytt, köper iprincip aldrig nytt men detta fick hända då det blev omöjligt detta år att hitta bra skor tyvärr. Jag köpte från hm, ja de har varit dåliga på många punkter men efter det har de lagt upp en plan och visar det dom gör öppet så det känns ändå som ett okej val, till skillnad på att köpa på alla andra billigare ställen som inte har alla ögon på sig är det mer troligare att någons rättigheter kränks. Insidan är av något syntetludd som säkert är polyester eller något annat som släpper av skit när det tvättas, men hur ofta tvättar man skor? Jag har nog aldrig gjort det, jo jag tvättade ett par innetofflor till barnen en gång efter en kräkomgång och dom blev helt snea efter det. Haha. Men jakten fortsätter efter ett par till Leia, var lite mer brådis till Lucks då han går på förskola.
Allmänt | |
Upp